V Centru Kind Place klademe velký důraz na pečlivý výběr dětských psychologů, pedagogů i rodinných poradců, kteří nejen že mají potřebné odborné vzdělání a zkušenosti s prací s dětmi, ale také sdílejí naše hodnoty laskavosti, respektu a individuálního přístupu.
Karolinu k dětské psychologii a touze pracovat s dětmi přivedly osobní zkušenosti. Díky mamince, speciální pedagožce, již od dětství vnímala důležitost vhodné podpory pro děti s postižením. Studium ji zavedlo do Spojených států, kde získala bakalářský titul na Lindenwood University, následovaný magisterským a doktorským titulem z klinické psychologie na Idaho State University. Zde se podílela na výzkumu neurovývojových poruch, přičemž se zaměřovala na efektivitu psychodiagnostických testů a zkušenosti rodičů s diagnostickým procesem a zpětnou vazbou.
Nadále publikovala kapitolu o léčebných metodách pro komorbidní autismus a intelektuální poruchy a působila jako recenzentka vědeckého časopisu. Během studia získala cenné zkušenosti v komunitních klinikách, psychiatrické léčebně a vládním programu rané intervence. Největším milníkem pro ni však byla praxe v Nationwide Children's Hospital, kde se podílela na interdisciplinární diagnostice, behaviorální terapii a vzdělávání rodičů.
Do budoucna si přeje rozvíjet v České republice prostředí, které podporuje úzkou spolupráci mezi odborníky. Tím chce propojit fyzické a duševní zdraví a poskytnout rodinám kvalitní péči a podporu, kterou si zaslouží.
Ivana vystudovala jednooborovou psychologii. V současnosti je frekventantkou v psychoterapeutickém výcviku v Gestalt terapii (IVGT) a také ve vzdělávacím programu Psycholog ve zdravotnictví. Dlouhodobě působila v oblasti sociálně právní ochrany dětí. Pracovala v nízkoprahových službách pro děti a mládež, následně vedla mentoringový program Pět P pro děti, které to mají složitější. Díky tomu má zkušenosti s dětmi a rodinami z různého zázemí a s pestrou škálou témat.
Její další vzdělání zahrnuje kurz Motivačních rozhovorů, základů práce v nízkoprahových službách, koordinace dobrovolníků a několik mezinárodních Erasmus+ tréninků na témata práce s mládeží a s duševním zdravím.
Ze svých předchozích zaměstnání má také zkušenosti s pozicí školní psycholožky a s lektorováním měkkých dovedností. V současnosti působí i jako lektorka pro dobrovolníky v programu Pět P v Praze.
Pro Ivanu je v práci důležitá smysluplnost, práce s hodnotami a podpora lidí v jejich potenciálu k dosažení pozitivní změny. Ať už to pro ně znamená cokoliv. Vytváření bezpečného prostoru a individuální přístup je to, co chce do své práce denně přinášet.
Pavla Kafková vystudovala jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Je absolventkou komplexního vzdělávání v oblasti telefonické krizové intervence na Lince Bezpečí, kurzu primární prevence na základních školách a také absolvovala kurz respektující komunikace s dětmi. V současné době je frekventantkou vzdělávacího programu Psycholog ve zdravotnictví. Do Centra dětské psychologie Kind Place přichází s praxí z krizového centra, kde získala zkušenosti s podporou dětských klientů a jejich rodin v náročných životních situacích.
Vedle psychologie vystudovala také pedagogiku a má bohaté zkušenosti s prací s dětmi v různých věkových kategoriích. Několik let pracovala na alternativní základní škole ve školní družině a jako asistentka při výuce. Pečovala také o nejmenší děti ve věku 1-3 roky v dětské skupině a řadu let byla aktivní vedoucí v organizaci skautského typu.
Pavla věří v respektující přístup, vytváření bezpečného prostředí a citlivé přizpůsobení se individuálním potřebám každého dítěte. Ve své práci se snaží vytvářet prostor, kde se děti i jejich rodiče mohou cítit přijatí a pochopení.
Tereza vystudovala psychologii na University of Kent a následně absolvovala magisterské studium na University of Manchester v Anglii. Práce s dětmi a rodinami je pro ni klíčová, protože věří, že zdravé vztahy a stabilní prostředí mají zásadní vliv na vývoj dítěte, jeho sebevědomí a schopnost vytvářet budoucí zdravé vztahy. Zároveň je přesvědčena, že každá rodina a dítě má nárok na kvalitní péči.
Během své praxe Tereza působila jako asistentka výuky pro děti se speciálními potřebami, jako je ADHD a autismus. Výuku přizpůsobovala jejich potřebám a úzce spolupracovala s učiteli i rodiči. Zkušenosti má také z bilingvní školy, kde vedla výuku dětí od 3 do 6 let z multikulturního rodinného prostředí. Pomáhala jim s integrací, rozvojem řeči a přizpůsobovala výuku jejich individuálním potřebám. Působila také jako dobrovolník pro Manchester Mind, kde s kolegyní vedla podpůrnou skupinu pro dospělé s PTSD a úzkostnými poruchami.
Věnuje se i vzdělávání firem a organizací v oblasti duševního zdraví, zvládání stresu, work-life balance a prevence syndromu vyhoření, přičemž využívá mindfulness techniky, které postupně začleňuje do své praxe s dětmi. Po návratu do Česka se chce věnovat práci s dětmi a rodinami, podpořit budování zdravých, bezpečných a respektujících vztahů, které jim umožní rozvíjet svou emoční inteligenci a zdravé sebevědomí.
Lenka Králová je lektorkou a konzultantkou zaměřenou na respektující přístup ve výchově a vzdělávání. Vede kurzy a tematické semináře pro rodiče a pedagogy. Poskytuje individuální konzultace. Pro její přístup je charakteristické podpůrné vedení, empatie a důvěra v klientovy schopnosti.
V oblasti výchovy a rodičovství působí více než 15 let. Zásadní obrat v její profesní dráze nastal po absolvování kurzu Respektovat a být respektován, ve kterém našla přístup k výchově rezonující s jejím přesvědčením a přáním podporovat respektující vztahy mezi rodiči a dětmi. Tuto filozofii následně šířila jako certifikovaná lektorka.
Její vzdělání dále doplnil lektorský výcvik ke kurzu Výchova bez poražených, vycházející z humanistické psychologie, a bakalářské studium psychologie a speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. V současné době studuje andragogiku na Masarykově univerzitě v Brně. Nadále se vzdělává, čerpá z odborné literatury, kurzů a podcastů, které obohacují její přístup a podněcují osobní růst.
V současnosti vede také pedagogický tým neziskové organizace Sto skupin. Vzdělává zde chůvy i rodiče a zajišťuje kvalitu respektujícího přístupu a výchovy v dětských skupinách.
Lucie Bajgerová je lektorkou a konzultantkou specializující se na komunikaci, jazyk a řeč dětí ve výchově a vzdělávání. Vede kurzy a semináře pro rodiče a pedagogy, přičemž klade důraz na celostní přístup, empatii a laskavost.
Ve vzdělávání a výchově působí již 20 let. V rámci předškolního vzdělávání se věnovala primární logopedické prevenci, při které podporovala rozvoj klíčových funkcí nezbytných pro jazykový a řečový vývoj. Pomáhala dětem s odlišným mateřským jazykem překonávat komunikační bariéry a výzvy spojené s jejich vzděláváním. Na základní škole působila jako učitelka v programu Začít spolu, kde se věnovala individuální reedukaci specifických obtíží žáků. Cenné zkušenosti získala také ve speciálním školství, kde podporovala řečové a jazykové schopnosti žáků s mentálním a kombinovaným postižením.
Lucie vystudovala speciální pedagogiku na Ostravské univerzitě, na niž navázala studiem učitelství pro první stupeň základní školy. Aktuálně se specializuje na alternativní a augmentativní komunikaci, neurovývojovou stimulaci a Metodu dobrého startu.
Je členkou pedagogického týmu neziskové organizace Sto skupin, kde vede projekt zaměřený na podporu řečového a jazykového vývoje dětí v dětských skupinách.
Udělat první krok bývá někdy velmi těžké. Hlavně pokud jde o dítě. Víme to. Budeme vám při vaší cestě oporou.